06 March 2012

Exam? Dafuq?

Assalamualaikum and good day all.

Heyyo , minggu ni ialah minggu exam. Pelajar sibuk dengan mengulangkaji pelajaran. Aku? Menghadap komputer yang takseberapa canggih. Aku suka study last minit. Memang style aku. Tapi aku rasa macam keburukan nya lebih banyak drpd kebaikan. Kekadang aku terfikir. Kenapa aku menghadap komputer ini sedangkan esok exam? Kenapa aku suka study last minit sedangkan study awal itu banyak kebaikannya? Kenapa aku takboleh jadi macam pelajar cina? Yang suka prepare awal. Kenapa ini? Kenapa itu?

Jawapan ada pada aku. Jawapanya MALAS. Ye aku seorang pemalas. Adalah sifat semula jadi manusia. *yeke semula jadi? bedal jela* Aku pernah cuba untuk menjadi rajin. Tapi payah. Kenapa? Mungkin aku belum biasa. Mungkin aku kena sabar untuk menjadi seorang yang rajin. Mungkin kah? Mungkin......

Aku rasa tiba masanya untuk aku berhijrah dr baik ke lebih baik. InsyaAllah , 1 hari ni kut?

Hahahah, apalah mood aku harini. Macam pelik je. Okay lah sampai disini ceritaku yang takseberapa nak menarik. Kita berjumpa lain hari ya?

Dan terima kasih membace cerita ku ini. Ciao

2 comments: